{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.270 visninger | Oprettet:

Z 1000 - Registreringsafgift, SKAT {{forumTopicSubject}}

Min næste cykel bliver en Kawasaki Z1000.
Der findes dog ingen Z1000'ere til salg i DK i årgangen 2014-2016 - kun nye til 190.000. Vel at mærket standard så der yderligere skal ofres 20.000 kr. i styling for mit vedkommende.

Jeg vil derfor importere fra syd for grænsen.
Har nogle erfaringer med SKAT's "beregn registreringsafgift"?
Viser den nogenlunde rigtigt?

De z1000'ere jeg kigger på i Tyskland står til ca. 70.000kr med diverse ekstra udstyr/dele, samt ca. 5000km på tælleren. Beregneren siger 75.000 i afgift.

Kan jeg bruge det til noget eller plejer den at blive meget højere ved endeligt køb?


Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Z 1000 - Registreringsafgift, SKAT
  • #1   27. maj 2016 Har ingen erfaring med det, men kan Skat ikke fortælle hvad afgiften er når de får de relevante data, for så skal de da finde noget andet at lave.


  • #2   27. maj 2016 Jeg mener bare at de kræver penge ved at give en beregning hvis man sender oplysninger om mc'en?

  • #3   27. maj 2016 Man må sku da kunne lave en forespørgsel, ellers køber man jo katten i sækken. Kan man ikke ringe til disse statansatte kreilere og få en snak.

  • #4   27. maj 2016 Husk at du også skal betale afgift af omkostningerne for transport og evt. leveringsomkostninger. Derfra burde du kunne regne det ret præcist ud, ud fra de takster der er for registreringsafgiften

  • #5   27. maj 2016 Man kan stole på SKAT's beregner - Men det gælder kun, hvis man bruger den rigtigt. De 2 vigtige størrelser er nypris = den pris cyklen har i DK fra ny inkl. reg-afgift, samt handelspris = den pris som SKAT vurderer cyklen har i DK inkl. afgift i alm. handel - Handelspris er ikke, hvad man selv har givet i udlandet ...det har i udgangspunktet ingen relevans for afgiftsberegningen på brugte cykler.

    Man kan bruge SKAT's beregner eller flg. formler -

    Afgiftsformler 2016 -

    Afgift = (0,6 - 8646/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, nypris > 43.635)

    Afgift = 21/41 * (1 - 9400/nypris) * handelspris (for ikke-ABS, 9.400 < nypris < 43.635)

    Afgift = 0 (for ikke-ABS, nypris < 9.400)

    Afgift(ABS) = (0,6 - 8646/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, nypris > 47.800)

    Afgift(ABS) = 21/41 * (1 - 9400/(nypris-4165)) * (1 - 4165/nypris) * handelspris (for ABS, 13.565 < nypris < 47.800)

    Afgift(ABS) = 0 (for ABS, nypris < 13.565)

    For en given DK-nypris udgør afgiften dermed en fast procentdel af DK-handelsprisen, hvilket man kan plotte grafisk (nederste kurve for ABS-modeller og øverste for ikke ABS).

    Udfordringen i at estimere afgiften ligger som regel i at vurdere DK-handelsprisen, hvilket kan være vanskeligt, såfremt der ikke findes nogen i markedet eller i SKAT's DMR-system - i de tilfælde kan man som regel i stedet bruge SKAT's std. nedskrivningsskala -

    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oID=1947427

    Man betaler i udgangspunktet ikke afgift på ekstraudstyr på MC'er i modsætning til biler ( ombygninger, hvor cyklen mister sin afgiftsmæssige identitet, derimod er noget ganske andet).


    profilbillede
  • #6   27. maj 2016 Du kan anmode om et bindende svar, og det koster vidst 400 kr. Men det er jo penge, som er givet godt ud, hvis du har fundet drømmecyklen smiley

  • #7   27. maj 2016 http://www.quickimport.dk/


  • #8   27. maj 2016 #5 .
    du sgu for vild, altså på den gode måde . nice .

    smiley smiley
    mvh


  • #9   27. maj 2016 Tak for info!

    http://ww3.autoscout24.de/classified/281726650?asrc=st|as

    Hvis jeg har forstået din fremgangsmåde rigtigt, Michael, så får jeg det ud fra din beregning til 90.000kr i afgift på ovenstående link til Z1000'eren.

    Modsat får jeg 75.000kr ved motorregistrerets beregning. Hvad har jeg gjort galt?
    Jeg gik ud fra at handelsprisen i DK ville være 150.000kr for en z1000'er fra 14 med 7000km på tælleren.

    Men ja, de 400kr bliver nok spenderet, hvis jeg ikke kan få nogen reel afgiftspris på SKATs afgifts-beregner.
    Ville bare ikke give penge for en afgiftsfastsættelse hvis det var gratis smiley


  • #10   27. maj 2016 Hvad bruger du som nypris og har du indsat et beløb for udstyr? Som det fremgår af den juridiske vejledning, der er linket til - "For motorcykler bliver der normalt ikke reguleret for udstyr."

    Hvis man bruger 210.000 som nypris for en Z1000 ABS (data fra sydfyns.MC) og handelspris 150.000 samt værdi af udstyr 0, får jeg afgift 82.039 både med beregneren og den angivne formel.


  • #11   27. maj 2016 For sammenligningens skyld, så er der i øvrigt en 2013 Z1000 ABS med 17.000 km på tælleren i SKAT's DMR-system -

    Den blev vurderet 08-05-2016 til 116.400 i endelig handelspris (vurderet handelspris 120.000 med fradrag af 3% for middel stand) og en nypris på 199.900, hvilket gav/giver en afgift på 63.351, hvilket er i overensstemmelse med både beregner og formel.


  • #12   27. maj 2016 Michael S tusind tak for den info! Så kommer en importeret Z1000 fra 2014 til at ligge på ca. 135.000 alt inkl. Det er ikke så galt.

    Jeg søgte dog tidligere i SKAT ved lign. afgørelser og kunne kun finde en zx10r for 1000ccm... Hvordan fandt du Z1000'erens afgørelse?


  • #13   27. maj 2016 ...Opdager først nu at du siger 2013'er.
    Så skal jeg nok regne med 145.000kr istedet ved 2014'eren.


  • #14   27. maj 2016 Man skal nok passe på med at konkludere alt for hårdt, når der kun er en eller få i DMR, som du i øvrigt finder her -

    https://motorregister.skat.dk/dmr-front/appmanager/skat/dmr?_nfpb=true&_nfpb=true&_pageLabel=vis_koeretoejsvurderinger&_nfls=false

    Søg på Z1000

    Men den 2013'er er sat til et værditab på ca. 40% på 3 år, hvilket ligger lidt over det normale på ca. 30-35%....


    profilbillede
  • #15   27. maj 2016 Har du ret i. Det var bare for at få et nogenlunde beløb på registreringsafgiften uden at skulle betale til at starte med. Hvis bare man kunne få en Z1000, 2014, for 90.000 som i Tyskland (I modsætning til de 190.000 i DK) smiley

  • #16   27. maj 2016 Måske det er nemmere at se på formlen og så indsætte nypris, hvis vi f.eks antager, at den er 210.000 for en 2014 Z1000 ABS fås -

    Afgift = (0,6 - 8646/(210.000 - 4165)) * (1 - 4165/210.000) * handelspris

    eller

    Afgift = 0,5469 * handelspris

    Med andre ord så vil afgiften i det tilfælde udgøre 54,69% af, hvad SKAT nu engang mener handelsprisen skal være, hvilket man kan bruge til at estimere afgiften for forskellige scenarier for den vurderede handelspris. smiley


  • #17   28. maj 2016 Giver mening, tak for hjælpen Michael!

  • #18   1. jun 2016 Jeg fatter ikke det skal være så satans indviklet med de afgifter at man nærmest skal være professor i højere matematik?

Kommentér på:
Z 1000 - Registreringsafgift, SKAT

Annonce